onsdag 7. januar 2015

Godt nytt år

Da var første semester over og vi har startet ett nytt år med blanke art og nye muligheter. Jeg har vært så heldig at jeg er tilbake på Bodin, og stortrives så klart her.

I høst var jeg i praksis og det gikk som på skinner, det blir spennende og ta fatt på neste praksisperiode litt mer målrettet mot oppgaven vi skal skrive.

Jeg hadde også den ære å få møte denne mannen, Svein Sjøberg, og måtte jo selvfølgelig be om bilde på bloggen min. Sjøberg var ikke vanskelig og be så han stilte gladelig opp.
















Det ble arrangert fagdag gjennom UiN for lærere på noen av de videregående skolene i Nordland og jeg fikk være med gjennom Bodin.

Der var Sjøberg en av foredragsholderne og snakket om resultatene av PISA og TIMSS og hvordan dette egentlig ga seg uttrykk i skolen og hvordan vi i Norge reagerte på å ikke være best (som vi er bortskjemt med i sportssammenheng).

Sjøberg snakket også om hva som egentlig bra mål av disse testene, og at de som ikke var sterke i teoretiske fag hadde en tendens til å falle gjennom.

Det var en lærerik dag for meg som er fersk i faget og håper at det var flere enn meg som syntes det. Det er bra at det tas initiativ for slike dager, og faglig påfyll til pedagogene i alle skolene rundt omkring.

Med dette ønsker jeg alle sammen lykke til videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar